Головна     |     Контакти     |     Новини та події     |     Де купити?     |     Каталог     |     Інтернет-замовлення     |     Реалізовані проєкти     |     Артисти     |     Вакансії




Джазовий фестиваль в Ньюпорті повертається з великим (але насправді дуже компактним) звуком


Від заснування фестивалю Newport Jazz у 1954 році на ньому виступали такі легендарні джазові виконавці, як Джон Колтрейн, Майлз Девіс, Дюк Еллінґтон, Елла Фіцджеральд та Біллі Голідей, а також рок-гурти The Allman Brothers Band, The Jeff Beck Group, Frank Zappa, а шоу Led Zeppelin в 1969 році мало не спричинило тут заворушення. Так, це вам не звичайний джазовий фестиваль.

Після минулорічної перерви через пандемію у 2021 році Newport Jazz повернувся до державного парку Форт-Адамс, з виконанням всіх суворих карантинних обмежень. Від 2019 року змінились і мікшерні системи фестивалю. І хоча на сцену знову вийшли найбільші імена в світі джазу та нові зірки, на FOH та моніторах використовувались найменші та найлегші на ринку консолі Allen & Heath dLive CTi1500 та dLive C1500.



Феноменальний фанк-гітарист Корі Вонг був одним з “не зовсім джазових” артистів, які сколихнули фестивальну сцену. Фото: Rick Farrell-Mojo Photography


Гітарист і продюсер Корі Вонг, номінант на премію “Ґреммі” виступав з надлегкою консоллю dLive CTi1500 (вагою всього 11,5 кг!), поєднаною з мікшерним реком DM48. Оснащений картою Waves 3 для розширених можливостей віртуального саундчеку та картою superMADI для відправлення аудіо на трансляцію, цей компактний сетап на CTi1500 також використовувався для мікшування 15 моніторних міксів та різноманітних комунікаційних ліній зв’язку. Потужний фестивальний сетап, але настільки компактний і легкий, що його можна навіть здати в авіабагаж, без перевищення стандартних 23 кг.

Для досягнення такого результату з CTi1500 команда розробників Allen & Heath безжально зменшила вагу консолі, застосувавши титанові бічні панелі, зберігаючи при цьому її турову міцність та надійність, а також безкомпромісні можливості для користувача. Маючи 12-дюймовий ємнісний сенсорний екран, всього 12 фейдерів на 6 шарах, набір поворотних енкодерів та 19 гнучко програмованих кнопок, CTi1500 забезпечує повний доступ до функціоналу будь-якого мікшерного реку dLive MixRack.

«Для нашого турового сетапу потрібна була модульна система, достатньо потужна для роботи з FOH та моніторами, з такими можливостями внутрішньої обробки, щоб не використовувати аутборд, – каже Джейк Гартсфілд, FOH інженер Корі Вонга. – І система Allen & Heath dLive стала ідеальним рішення всіх наших задач. В турі я мікшую FOH і монітори за допомогою одного міксреку, при цьому канали 1–56 використовуються для FOH, а 57–112 – для моніторів. Останні 16 каналів залишаються вільними для різних службових потреб. 128 каналів з такою конфігурацією – це більш ніж достатньо для роботи з більшістю гуртів. Увесь наш туровий сетап разом з 20-ма безпровідними системами поміщається в двох кейсах Pelican і двох реках на 12 одиниць. Очманіти, як це круто!»

Гартсфілд продовжує: «Я думав, що C1500 маленька, але CTi ще на 6 кілограмів легша, і це ідеальне рішення для перельотів. Модульна екосистема Allen & Heath насправді просто блискуча, дозволяючи використовувати один і той же шоу-файл на будь-якій консолі сімейства dLive. Процесор в усіх міксреках однаковий, тому не має значення, яка консоль використовується. І при заміні консолей, що дуже приємно, не потрібно виконувати конвертації файлів. З іншими консолями ви втрачаєте дані, конвертуючи свій файл з однієї консолі на іншу – іноді ви втрачаєте цілі банки каналів, і доводиться використовувати якісь обхідні шляхи, щоб повернути їх. З dLive мені більше не потрібно цим перейматися. Важко прийняти чиїсь рецензії на віру, коли хтось каже, що “ця консоль звучить ЧУДОВО”. Я також працюю в студії, і нещодавно я ремікшував живе шоу, записане на dLive. Зазвичай в студії я можу змікшувати мультитрек набагато якісніше, ніж на концерті, але я маю сказати, що мені було насправді важко покращити свій мікс, зроблений наживо на dLive. Для мене це є найкращим доказом чудового звучання цієї системи».

FOH інженерка гурту Khruangbin Джейд Пейн

Гурт Khruangbin приніс на фестиваль свою розслаблену та дивну музику “не від цього світу”, також використовуючи систему dLive. CTi1500 на FOH, C1500 на моніторах, мікшерний рек CDM32 з картою gigaACE для цифрового спліту. За допомогою карти Waves 3 в міксреці DM0 FOH звукорежисерка гурту Джейд Пейн проводить віртуальні саундчеки та використовує Waves Impact Server з додатковими плаґінами ефектів. Карта superMADI також використовувалась для видачі на трансляцію, а ще одна карта gigaACE була задіяна для підключення портативних розширювачів DX168.

«Як це зазвичай буває на фестивалях, часу на саундчек не було, – каже FOH інженерка Khruangbin Джейд Пейн, – проте ми змогли провести наш лайнчек за лаштунками заздалегідь. Це дало мені трохи часу, щоб провести віртуальний саундчек через мої вушні монітори на FOH, внести незначні корективи в сет-лист, підготувати фінальний мікс тощо.»

«Єдина справжня проблема надлегкої консолі CTi – це те, що стейджмени часто думають, що мій кейс порожній і поводяться з ним не надто обережно!» – посміхається Джейд.

Моніторний інженер Khruangbin Хорхе Пардо-Деннінґ

Андра Дей, володарка премії “Золотий глобус” за найкращу жіночу роль, яку вона отримала за роль Біллі Голідей у біографічному фільмі “Сполучені Штати проти Біллі Голідей”, закривала останній день фестивалю. Фінальний виступ цього джазового фестивалю змікшував FOH інженер Калеб Морріс, також за допомогою консолі CTi1500 у зв’язці з DM0.

«Цього року в Ньюпорті була така чудова атмосфера, – зазначає Майк Бенґс, менеджер турового відділу Allen & Heath USA. – Я мав задоволення поспілкуватися з колегами-інженерами виявив кілька цікавих тенденцій. По-перше, багато інженерів дещо неохоче ставляться до мікшування своїх шоу за допомогою всього 12 фейдерів. Проте можливості використання консолей C1500 та CTi1500 відкрилися не так давно, зараз турова діяльність потроху відновлюється, а бюджети та турові сетапи стають дедалі стриманішими. І деякі інженери вже надають перевагу консолям компактних розмірів з невеликою кількістю фейдерів. Так, дизайн з розширюваними групами типу “DCA Spill Set” та організація різних шарів фейдерів дуже важлива для великої кількості каналів, але маючи багато програмованих клавіш та правильно налаштувавши свій робочий процес, я можу легко впоратися з 80-ма каналами на суперкомпактній консолі CTi».

Джерело

Все згадане у цій статті обладнання Allen & Heath ви можете знайти в каталозі РеалМюзік: