Головна     |     Контакти     |     Новини та події     |     Де купити?     |     Каталог     |     Інтернет-замовлення     |     Реалізовані проєкти     |     Артисти     |     Вакансії




Посібник для початківців з Ableton Live 11 Lite. Частина 4: створюємо MIDI кліпи


Четверта частина з циклу навчальних статей про користування Ableton Live 11 Lite від MusicRadar та Computer Music присвячена створенню MIDI кліпів.

Попередні статті цього посібника ви також можете знайти на нашому сайті:

  
 
 
 

А ми продовжуємо, отже – MIDI кліпи в Live 11.








 

Крок 1. До цього ми використовували готові кліпи для створення наших партій у режимі сесії Session View, але, звичайно ж, ви можете самі записувати ці партії. Отже, в попередній частині ми створили ритмічну та гармонійну лінії, а тепер додаймо оригінальну партію баса, написану з нуля. Спочатку в меню Create (створити) виберіть команду Insert MIDI Track (вставити MIDI-трек).









 

Крок 2. Тепер з папки Sounds (звуки) у браузері відкрийте папку Bass (бас). Знову ж таки, ви можете попередньо прослуховувати запропоновані звучання або просто завантажувати їх і відтворювати наявні кліпи. Ми вибрали “Basic FM House Bass”, а також активували комп’ютерну MIDI клавіатуру за допомогою значка клавіатури у верхньому правому куті, щоб можна було грати прямо на своєму комп’ютері.









 

Крок 3. Коли інструмент завантажено, переконайтеся, що червона кнопка запису Arm натиснута внизу треку, а для входу MIDI In вище вибрано All Ins (всі входи) або Computer Keyboard (клавіатура комп’ютера). Якщо ви зараз граєте на своїй клавіатурі – а це середній ряд букв – ви повинні почути звучання баса.









 

Крок 4. На нашій басовій доріжці повинні бути порожні слоти для кліпів, і, якщо трек заряджений на запис, ці слоти повинні мати круглі значки, як означають готовність до запису. Тепер, щоб почати запис басової партії, просто клацніть на круглому значку на слоті кліпу та почніть грати. Закінчивши, натисніть Stop (зупинити) на транспортній панелі.









 

Крок 5. : Наша партія складається з восьми тактів, хоча ми трохи й переграли зайвого. Перше, що потрібно зробити, це обрізати довжину кліпу рівно до восьми тактів у параметрах кліпу ліворуч, а також переконатися, що кнопка Loop (цикл) над цією секцією була активована.








 

Крок 6. Далі, цілком ймовірно, що цю партію потрібно буде квантизувати. Виділіть за допомогою інструмента “ласо” всі ноти і клацніть правою кнопкою миші, щоб відкрити контекстне меню. Виберіть параметри квантизації. Тут у нас є кілька варіантів, у тому числі й вибір сітки квантизації. Ми обрали досить стандартні налаштування 1/16 на 100%, і квантизуємо моменти початків нот. Натиснемо OK, щоб застосувати квантизацію.









 

Крок 7. Нам також потрібно відкоригувати закінчення пари нот та пересунути одну ноту вниз по висоті тону. Щоб мати можливість прослуховувати ноти, коли ви їх вибираєте, переконайтеся, що вибрана піктограма навушників біля розкладки фортепіанної клавіатури. Тут ми перемістили одну ноту на півтону вниз і вручну відрегулювали тривалість іншої ноти.








 

Крок 8. На цьому етапі ми додамо ще одну MIDI партію, і це будуть струнні. Знову перейдемо до браузера, цього разу до папки Instruments > Strings та виберемо “Synthetic Choir Strings”. Переконайтеся, що в режимі перегляду сесії Session View жоден із треків не вибрано, і двічі клацніть на обраному пресеті. Ця дія автоматично створить новий MIDI трек.









 

Крок 9. Замість того, щоб зіграти свою партію, ми можемо просто запрограмувати її у кліпі. Створіть новий кліп, двічі клацнувши на порожньому слоті, а потім перейдіть до редактора фортепіанної клавіатури внизу. Тепер за допомогою шоткату “B” виберемо інструмент “олівець” і намалюємо ноти. Тут ми додали ноту E5 (мі другої октави) на всі чотири такти, відповідно відрегулювавши довжину нашого кліпу.

Джерело